2015年5月1日 星期五

"Corrala 烏托邦"的舞 Cuatro palabritas claras, por flo6x8 y Corrala Utopía (tangos de titi)



https://www.youtube.com/watch?v=6ungE6rODPA&list=UU6LVQXKnuvuBrZrJuDwsSzw&index=5


"Corrala 烏托邦"的舞

Corrala, Corrala, Corrala 來到這裡了,
我們只是進來告訴你,四個很好的小字。

Ibercaja 銀行的的高層啊,你們這些兇惡的土狼
你們要偷走我睡覺的地方。

我到底對你做了什麼?讓你要把我的衣服丟到大街上,好像我是個賊似的。
累累累,哀累累累…哀累累累…

如果你想要知道我經歷過的,就跟著我,去我家吧。

當我想到,有些人什麼都有,另一些人則是什麼都沒有,我的血液都要沸騰了。
累累累,哀累累累…哀累累累…

銀行家Amado Franco先生,你看著吧,你根本不知道這些鄰居能做出什麼。

"Corrala 烏托邦" 來了,
為了好好的跟你談談,
跟你分享一下…
累累累,哀累累累…哀累累累…




FOUR LITTLE FINE WORDS, tangos from Titi
A dance from the heart of The Corrala Utopia
"Corrala 烏托邦"的舞

Corrala, Corrala, the Corrala has arrived
It is here the Corrala,
And we've just came in to tell you, four little fine words
Corrala, Corrala, Corrala 來到這裡了,我們只是進來告訴你,四個很好的小字。

Executive from Ibercaja, you foul hyena
You want to steal from me the place where I sleep
Ibercaja 銀行的的高層啊,你們這些兇惡的土狼
你們要偷走我睡覺的地方。

But what have I done to you
For you to throw my clothes on the street
As if I were a thief
Lere, ay lere lere lere, ay lere lera
我到底對你做了什麼?讓你要把我的衣服丟到大街上,好像我是個賊似的。
累累累,哀累累累…哀累累累…

And if you want to know
The steps I take
Come right behind me
To my home I go
如果你想要知道我經歷過的,就跟著我,去我家吧。

My blood boils
When I start thinking
That some people have everything
And some others have nothing at all
Lere, ay lere lere lere, ay lere lera
當我想到,有些人什麼都有,另一些人則是什麼都沒有,我的血液都要沸騰了。
累累累,哀累累累…哀累累累…


Amado Franco me miras, * 2
Amado Franco no sabe


Amado Franco (the banker) you are looking
Amado Franco, you don't know
What this neighbor is capable of doing

銀行家Amado Franco先生,你看著吧,你根本不知道這些鄰居能做出什麼。


Dejarme vivir tranquila, * 2
que me duele el corazon,
y me va a costar la vida.

Just let me live in peace
My heart is aching so much
And I'll end up paying with my life

請讓我平靜的在這裡生活,我的心好痛,都要賠上我的性命了。

Aqui viene la Corrala * 2
pa cantaros las cuarenta
y a partiros toa la...

Here comes the Corrala,
To give you a piece of our mind
And to slap you in the...
ay lelé, ay lerele lele lelé ay lerele le

"Corrala 烏托邦" 來了,
為了好好的跟你談談,
跟你分享一下…
累累累,哀累累累…哀累累累…

Here comes the Corrala,
To give you a piece of our mind
And they will still be here,
With no light, water or fear


沒有留言: